Thursday 28 May 2015

AKU YANG SENTAP - PART 1

Aku sayang suami aku..

Masa mula-mula kahwin dulu dia ikuttt je rentak aku..
Bangun tido time subuh 'gajah'..faham-fahamlah solat subuhnya jam berapa kan..

Tutup aurat ikut dan jeeee..

Pakai tudung time nak pergi kedai, keluar jalan2 and pergi kerja..
Bila lepak depan rumah dengan ipar duai..anak-anak buah suami yang dah boleh jadi bapak orang selambaaaa je tak pakai tudung..
Paham-pahamlah kalau lepak rumah..seluar 3/4..baju padat..al maklumlah badan kecik molek..pakai apa je konon-konon cun la tu..

Pergi keje kene lah style..kerja sektor korporat kene lah dressing sikit walaupun pakai tudung..faham-fahamlah kalau jadi PA ni kan..takde nak pakai baju kurung, jubah semua ni..rasa mcm tak sesuai je..

PADA SUATU HARI...

Ada kawan share pic kat bawah ni kat FB aku..



Hati aku ada sikit sentap..aku tak tahu kenapa aku tersentap tengok gambar ni..hati dah mula tertanya-tanya..salah ke cara aku tutup aurat??? Aku dah bertudung kot???

Balik dari kerja aku diamm jee..Suami aku pulak tak banyak cakap kitaorang layan lagu kat Sinar.fm..Biasalah dah dekat-dekat nak Maghrib adalah tazkirah dalam 2-3 minit..kebetulan cerita pasal DAYUS..

Lebih kurang macam ni lah citernya:



Aku tak tau apsal masa tu aku rasa sedih sangat..Tetiba aku teringat ayah aku kat kg.."Apa aku dah buat ni?"..[masa ni tak fikir lagi pasal suami sebab baru kawin kannn]

Sampai kat rumah lagi 10 minit nak azan maghrib..Aku ambil towel aku mandi..ambik wudhu and lepas tu sarung jubah..sarung telekung..suami aku tanya nak kemana? Aku cakap nak ikutlah pergi masjid..

Azan habis je aku gerak pergi masjid..sampai masjid muazzin dah qamat..habis solat kebetulan ada penceramah jemputan.."USTAZ AMRAN YUSOF" yang aku selalu gak nampak kat TV9..

Tajuk ceramah keluarga bahagia..seronok ustaz ni..bila ceramah dia akan berlagu-lagu bila mengalun ayat-ayat quran yang dijadikan dalil untuk penyampaian ceramah dia..pandai dia tarik audience untuk tak mengantuk..1st time aku dapat rasa best jugak ceramah agama ini..

Dalam gelak-gelak tu banyak jugak lah aku disentapkan...

Selesai ceramah aku tak abis-abis memikir pasal intipati ceramah dan gambar yang kawan aku share kat FB tadi..

*** nanti aku sambung lagi cerita pasal kesentapan aku ni yek...ASSALAMUALAIKUM



XOXO

1 comment: